Весела перерва










Ігри для дітей

1.Баранець    
Гру можна проводити на спортивному майданчику або в залі. Обирається “баранець”. Решта – його “хвостики”. Баранець тримає скакалку або лозинку. Учасники гри утворюють ланцюжок, у якому першим стоїть “баранець”.
За сигналом “хвостики” починають бігти за “баранцем”, а той намагається доторкнутися лозинкою (скакалкою) до останнього в ланцюжку гравця. Для цього “баранець” то прискорює, то сповільнює біг, повертається то праворуч, то ліворуч або й зовсім зупиняється.
“Хвостики” намагаються не “відриватися” від свого ведучого й стараються уникнути його дотику. Той, до кого баранець доторкнувся або хто “відірвався” від ланцюжка, вибуває з гри. Перемагає той, хто найдовше протримався “хвостиком”. Потім він стає “баранцем”.

2. Бездомний заєць
Гравці, крім двох, стають парами у коло (обличчям один до одного), взявшись за руки. Один із гравців – “заєць”, другий – “вовк”. “Заєць”, який тікає від “вовка”, ховається в середину пари. Той, до кого “заєць” став спиною, стає “безпритульним зайцем”. Якщо “вовкові” вдається догнати “зайця”, вони міняються ролями.


3. Бій півнів
На землі (підлозі) креслять коло діаметром 2 м. Гравців ділять на дві команди, і вони стають у дві шеренги біля кола одна проти одної. Капітани посилають по одному гравцю зі своїх команд у коло. Кожен із цих гравців стає на одну ногу (другу піднімає), руки кладе за спину. За сигналом “півні” починають виштовхувати плечем і тулубом один одного з кола, причому намагаються не оступитись. Кому це вдається, стає переможцем і виграє одне очко для своєї команди. Гра триває доти, поки всі не побувають у ролі півнів. Виграє команда, гравці якої більше разів були переможцями.
Якщо учасник, який перебуває в колі, стає на обидві ноги, його вважають переможеним. Якщо ж під час виштовхування обидва гравці вийдуть з кола, перемога нікому не присуджується, а на їхнє місце стає наступна пара. Під час поєдинку не дозволяється забирати руку з-за спини.
Цю гру можна проводити й без розподілу на команди. Гравці за бажанням виходять в середину кола на змагання. Переможець залишається, а проти нього виходить новий гравець, який бажає помірятися силою.
Потрібно стежити за правилами гри. Гравцям забороняється виштовхувати один одного руками.
Гра сприяє розвитку сил, спритності, кмітливості, здатності до самооцінки, вміння оцінювати сили товаришів, а також вчить наполегливості у досягненні мети.


4. Білки, жолуді, горіхи
Дітей розподіляють на трійки. Вони беруться за руки і утворюють кола на всій території майданчика. Кожен гравець у колі дістає назву: “Білка”, “Жолудь”, “Горіх”. Одного з дітей вибирають ведучим.
На виклик вчителя “Горіхи!”, “Білки!”, або “Жолуді!” діти швидко міняються місцями в різних колах, а ведучий намагається зайняти місце в одній із трійок, дістаючи назву гравцям, який вибув. Учень, що залишився без місця, стає ведучим. Перемагають діти, які жодного разу не були в ролі ведучого.

7. Вище землі
Гравці довільно займають місця на майданчику чи у спортивному залі. Вибирають ведучого.
За сигналом ведучий намагається догнати когось із гравців і доторкнутись до нього рукою. Цей гравець, до якого доторкнулись, зупиняється і голосно говорить: “Я ведучий!”
Щоб не впіймав ведучий, можна стати “вище землі” (тут у пригоді стануть гімнастичні лави, драбини, кінь, козел, перекладина, бруси і т.д.). Стояти “вище землі” можна 5 секунд, потім знову треба перебігати.
Коли гравець стає “вище землі”, ведучий відходить від нього на 2 м і говорить: “Раз, два, три з цього місця зійди!”, і гравець має перебігти з цього місця на інше.

8. Вітер і флюгер
Вчитель спершу з’ясовує, чи знають учні, де північ, південь, захід і схід, а потім пропонує їм таку гру.
Вчитель – “вітер”, учні – “флюгери”. Коли вчитель говорить: “Вітер дме з півдня”, “флюгери” повертаються на південь і витягують руки вперед (долоні разом). Коли вчитель каже: “Вітер дме зі сходу” – “флюгери” повертаються на схід. Якщо вчитель говорить: “Буря”, “флюгери” обертаються на місці, “штиль” – усі завмирають. Гру проводять у швидкому темпі. Переможцем вважають того, хто зробить найменше помилок.


9. Влучи м’ячем
Діти шикуються в коло на майданчику, у центрі стоїть учень із маленьким м’ячем у руках. Він підкидає м’яч угору і називає ім'я будь-кого з дітей. Усі швидко розбігаються, а учень, ім'я якого назвали, намагається спіймати м’яч. Як тільки учень спіймав або взяв м’яча, він голосно вигукує : “Стій!”. Усі зупиняються, а ведучий кидає м’яча у будь-кого, намагаючись влучити в ноги. Той, у якого влучили, стає ведучим. Якщо йому не вдається влучити у когось з гравців, то він швидко піднімає м’яча, бере його в руки і знову вигукує “Стій!” дітям, які в цей час тікають від нього.
Якщо ведучому не вдасться за три кидки в кого-небудь влучити, гра повторюється спочатку.

10. Влучи у мішень
Учні утворюють дві команди і стають на протилежних сторонах майданчика. Кожний гравець тримає в руках малий м’яч, всередині майданчика лежить великий м’яч.
Вчитель дає сигнал, після чого всі водночас кидають свої м’ячі у великий м’яч, намагаючись зсунути його на бік суперника. Коли м’яч буде зрушено, гравці збирають свої м’ячі й стають на місця; гра продовжується.
Виграє команда, яка більше разів зрушить м’яч суперника.
Гру можна проводити на спортивному майданчику або в залі. Обирається “баранець”. Решта – його “хвостики”. Баранець тримає скакалку або лозинку. Учасники гри утворюють ланцюжок, у якому першим стоїть “баранець”.За сигналом “хвостики” починають бігти за “баранцем”, а той намагається доторкнутися лозинкою (скакалкою) до останнього в ланцюжку гравця. Для цього “баранець” то прискорює, то сповільнює біг, повертається то праворуч, то ліворуч або й зовсім зупиняється.“Хвостики” намагаються не “відриватися” від свого ведучого й стараються уникнути його дотику. Той, до кого баранець доторкнувся або хто “відірвався” від ланцюжка, вибуває з гри. Перемагає той, хто найдовше протримався “хвостиком”. Потім він стає “баранцем”.


2. Бездомний заєцьГравці, крім двох, стають парами у коло (обличчям один до одного), взявшись за руки. Один із гравців – “заєць”, другий – “вовк”. “Заєць”, який тікає від “вовка”, ховається в середину пари. Той, до кого “заєць” став спиною, стає “безпритульним зайцем”. Якщо “вовкові” вдається догнати “зайця”, вони міняються ролями.


3. Бій півнівНа землі (підлозі) креслять коло діаметром 2 м. Гравців ділять на дві команди, і вони стають у дві шеренги біля кола одна проти одної. Капітани посилають по одному гравцю зі своїх команд у коло. Кожен із цих гравців стає на одну ногу (другу піднімає), руки кладе за спину. За сигналом “півні” починають виштовхувати плечем і тулубом один одного з кола, причому намагаються не оступитись. Кому це вдається, стає переможцем і виграє одне очко для своєї команди. Гра триває доти, поки всі не побувають у ролі півнів. Виграє команда, гравці якої більше разів були переможцями.Якщо учасник, який перебуває в колі, стає на обидві ноги, його вважають переможеним. Якщо ж під час виштовхування обидва гравці вийдуть з кола, перемога нікому не присуджується, а на їхнє місце стає наступна пара. Під час поєдинку не дозволяється забирати руку з-за спини.Цю гру можна проводити й без розподілу на команди. Гравці за бажанням виходять в середину кола на змагання. Переможець залишається, а проти нього виходить новий гравець, який бажає помірятися силою.Потрібно стежити за правилами гри. Гравцям забороняється виштовхувати один одного руками.Гра сприяє розвитку сил, спритності, кмітливості, здатності до самооцінки, вміння оцінювати сили товаришів, а також вчить наполегливості у досягненні мети.


4. Білки, жолуді, горіхиДітей розподіляють на трійки. Вони беруться за руки і утворюють кола на всій території майданчика. Кожен гравець у колі дістає назву: “Білка”, “Жолудь”, “Горіх”. Одного з дітей вибирають ведучим.На виклик вчителя “Горіхи!”, “Білки!”, або “Жолуді!” діти швидко міняються місцями в різних колах, а ведучий намагається зайняти місце в одній із трійок, дістаючи назву гравцям, який вибув. Учень, що залишився без місця, стає ведучим. Перемагають діти, які жодного разу не були в ролі ведучого.


7. Вище земліГравці довільно займають місця на майданчику чи у спортивному залі. Вибирають ведучого.За сигналом ведучий намагається догнати когось із гравців і доторкнутись до нього рукою. Цей гравець, до якого доторкнулись, зупиняється і голосно говорить: “Я ведучий!”Щоб не впіймав ведучий, можна стати “вище землі” (тут у пригоді стануть гімнастичні лави, драбини, кінь, козел, перекладина, бруси і т.д.). Стояти “вище землі” можна 5 секунд, потім знову треба перебігати.Коли гравець стає “вище землі”, ведучий відходить від нього на 2 м і говорить: “Раз, два, три з цього місця зійди!”, і гравець має перебігти з цього місця на інше.


8. Вітер і флюгерВчитель спершу з’ясовує, чи знають учні, де північ, південь, захід і схід, а потім пропонує їм таку гру.Вчитель – “вітер”, учні – “флюгери”. Коли вчитель говорить: “Вітер дме з півдня”, “флюгери” повертаються на південь і витягують руки вперед (долоні разом). Коли вчитель каже: “Вітер дме зі сходу” – “флюгери” повертаються на схід. Якщо вчитель говорить: “Буря”, “флюгери” обертаються на місці, “штиль” – усі завмирають. Гру проводять у швидкому темпі. Переможцем вважають того, хто зробить найменше помилок.


9. Влучи м’ячемДіти шикуються в коло на майданчику, у центрі стоїть учень із маленьким м’ячем у руках. Він підкидає м’яч угору і називає ім'я будь-кого з дітей. Усі швидко розбігаються, а учень, ім'я якого назвали, намагається спіймати м’яч. Як тільки учень спіймав або взяв м’яча, він голосно вигукує : “Стій!”. Усі зупиняються, а ведучий кидає м’яча у будь-кого, намагаючись влучити в ноги. Той, у якого влучили, стає ведучим. Якщо йому не вдається влучити у когось з гравців, то він швидко піднімає м’яча, бере його в руки і знову вигукує “Стій!” дітям, які в цей час тікають від нього.Якщо ведучому не вдасться за три кидки в кого-небудь влучити, гра повторюється спочатку.


10. Влучи у мішеньУчні утворюють дві команди і стають на протилежних сторонах майданчика. Кожний гравець тримає в руках малий м’яч, всередині майданчика лежить великий м’яч.Вчитель дає сигнал, після чого всі водночас кидають свої м’ячі у великий м’яч, намагаючись зсунути його на бік суперника. Коли м’яч буде зрушено, гравці збирають свої м’ячі й стають на місця; гра продовжується.Виграє команда, яка більше разів зрушить м’яч суперника.  



Ігри на розвиток спритності, навичок спілкування, органів почуттів, уваги та гостроти реакції.

Хто більше«Хто більше» - азартне змагання, що сприяє розвитку моторики рук і спритності. Ця малорухлива гра добре підійде для проведення в школі під час перерви в учнів молодших класів.
Учасникам роздаються мотузки довжиною близько 1 метр. За сигналом гравці починають зав'язувати на мотузці вузли. Той, хто за 1 хвилину зав'язав більше вузлів - перемагає.
Примітка. Гра починається і припиняється строго по сигналу ведучого.
Вік: від шести років
Гра розвиває: спритність, моторика рук, реакція
Кількість гравців: 2 і більше
Необхідні речі: мотузка


Ноїв ковчегНоїв ковчег - це весела гра для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку, яка допомагає розвивати слухове сприйняття і розкутість.
Діти діляться на дві команди. Кожній видається однаковий набір карток із зображенням різних тварин. Гравці навмання беруть по одній з них (іншим показувати зображення не можна).
Потім у кімнаті вимикають світло або всім щільно зав'язують очі. Кожен з гравців починає видавати звуки, що відповідають обраному тварині (наприклад, намальована корова - значить, діти починають мукати).
Завдання гравців - з цим звукам в темряві знайти свою пару. Коли двоє, що зображують однакових звірів, зустрічаються, вони беруться за руки і замовкають.
Коли настане тиша - гра закінчується. Виграє пара, яка зустрілася першої.
Примечанитобто Бажано, щоб зображення не зображували тварин, видають схожі звуки - наприклад, пару «львів» буде дуже складно відрізнити від «тигрів» або «ведмедів».
Вік: від шести років
Гра розвиває: навички спілкування, органи почуттів, розкутість
Кількість гравців: 7 і більше
Місце гри: приміщення
Необхідні речі: картинки


Прикрась ялинкуПрикрась ялинку - це весела гра для розвитку просторової пам'яті у дітей від шести років. Буде доречна і на дитячому ранку, і на дорослій вечірці, присвячених Новому року.
З присутніх обирають трьох-чотирьох осіб у якості гравців. Грають ставлять посередині кімнати, зав'язують їм очі, дають по ялинковій іграшці. Гравці повертаються кілька разів навколо своєї осі (у цьому їм може допомогти хтось із присутніх), а потім йдуть до ялинки і вішають на неї іграшку.
Якщо гравець не зміг дійти до ялинки (пішов в іншу сторону), то іграшка вішається на перший-ліпший йому предмет або людини. Виграє той, чия іграшка буде повішена на ялинку, якщо таких не виявиться, то той, чия іграшка буде висіти на самому оригінальному місці.
Примітки. Гру можна проводити кілька разів.
Вік: від шести років
Гра розвиває: органи чуття, пам'ять, розкутість
Рухливість гри: малорухлива
Кількість гравців: 4 і більше
Місце гри: приміщення

Роззява (Штандер)Роззява (Штандер) - рухома командна гра з м'ячем, що сприяє вихованню таких фізичних якостей як швидкість реакції, спритність і витривалість. Зручним місцем проведення може бути дитячий майданчик або спортзал.
Креслимо крейдою коло, на який встають всі учасники гри. Вибираємо. Він бере м'яч і стає в центр кола. Ведучий підкидає м'яч над головою і вигукує ім'я будь-якого з тих дітей, який повинен зловити м'яч і тепер стає новим ведучим. Поки м'яч в повітрі - діти кидаються врозтіч.
Якщо ведучий зловив м'яч з літа, то він вигукує нового ведучого, підкинувши м'яч вгору.
Якщо м'яч не спійманий, а підібраний із землі, то, як тільки він опиниться в руках у ведучого, той кричить: «Стоп!». Тоді всі учасники повинні завмерти. Ведучий намагається засалити кого-небудь м'ячем з того місця, де був підібраний м'яч. Потрапив - водити буде засалений. Промахнувся - знову води!
І в тому і в іншому випадку все знову встають на коло, і гра починається знову.
Гра припиняється за взаємною згодою.
Примітка. Замеревшим гравцям, у яких ціляться м'ячем, дозволяється присідати, ухилятися від м'яча, але сходити з місця вони не мають права.
Буває, що той, кого саляти, ловить м'яч. У цьому випадку він тут же салит м'ячем або ведучого, або будь-якого з гравців - хто ближче стоїть.
Вік: від шести років
Гра розвиває: витривалість, спритність, реакція
Рухливість гри: рухлива
Кількість гравців: 4 і більше
Місце гри: вулиця
Необхідні речі: м'яч


Повітряна цільПовітряна мета - весела і азартна гра. Розвиває реакцію і влучність граючих. Добре підходить для уроків фізкультури в школі.
Накреслити коло діаметром 10 -20 метрів. Гравці з тенісними м'ячами в руках стають біля зовнішньої межі цього кола. Вибраний ведучий з баскетбольним (волейбольним) м'ячем встає в середину кола.
За сигналом ведучий підкидає м'яч високо над головою, інші намагаються потрапити в нього маленькими м'ячиками. За кожне попадання гравцеві нараховуються бали.
Виграє той, хто за певну кількість спроб набрав більше всіх балів.
Примітка. В ході гри метающим м'ячі не дозволяється заступати ногою за межу - потрапляння не зарахується.
Вік: від шести років
Гра розвиває: влучність, реакція
Рухливість гри: малорухлива
Кількість гравців: 6 і більше
Місце гри: вулиця
Необхідні речі: м'яч

Вище ноги від земліВище ноги від землі - один з варіантів гри Квача. Весела, активна гра, що розвиває витривалість і фізичну силу граючих.
Вибирають ведучого. Решта розбігаються. Рятуючись від «салки», гравці повинні відірвати ноги від землі. З цією метою вони залазять на який-небудь предмет чи дерево, сідають, лягають на спину, піднявши ноги вгору. В такому положенні «салка» не має права їх салить. Якщо ж ноги гравця опиняються на землі, його можна засалити.
Засалений починає ловити гравців, а колишній «салка» тікає зі всіма.
Вік: від шести років
Гра розвиває: витривалість, сила
Рухливість гри: рухлива
Кількість гравців: 3 і більше


Салочки «Чай-чай-виручай!»Салочки «Чай-чай-виручай!» - дуже весела гра для невеликої компанії, в якій всі зможуть показати, які вони швидкі і спритні. Вчить взаємовиручку, прищеплює вміння жити в колективі.
Спочатку визначають межі ігрової зони, за яку не можна забігати. Правила гри відрізняються від звичайних квача тим, що коли ведучий наздожене і осалит будь-якого гравця, той не стає салкою, а завмирає на місці і кричить: «Чай-чай-виручай!» до тих пір, поки його не виручать.
Врятувати його може будь-хто з учасників (крім, звичайно, ведучого), просто доторкнувшись до нього. При цьому завдання салки стає дуже непростий, так як він зможе передати свою роль іншого тільки тоді, коли наздожене всіх інших гравців, і за умови, що їх ніхто не виручить. В іншому випадку гра може ніколи не закінчитися.
Вік: від шести років
Гра розвиває: спритність, реакція
Рухливість гри: рухлива
Кількість гравців: 4 і більше


Хвіст драконаХвіст дракона - весела і рухлива гра для дітей від п'яти років і старше, розвиває увагу, реакцію і спритність. У неї грають, в основному, в закритому приміщенні - у великій кімнаті, в спортзалі або роздягальні.
Кількість гравців не менше 4 осіб (але чим більше, тим веселіше і цікавіше).
Гравці встають один за одним, взявши стоїть попереду, за талію (як би утворюючи дракона/змійку). Стоїть попереду - голова дракона, задній - хвіст.
«Голова дракона " намагається зловити свій «хвіст», а «хвіст» повинен ухилитися від «голови», при цьому всі інші ланки дракона/змійки не повинні розчіплюватися.
Коли передній гравець зловить заднього, спійманий стає «головою». Інші міняються місцями за бажанням. Гра триває.
Примітка. Гра не має певного закінчення і переможців.
Вік: від шести років
Гра розвиваєуважність, спритність, реакція
Рухливість гри: рухлива
Кількість гравців: 4 і більше


Бовтається вагонБовтається вагон - динамічна, весела гра, сприяє розвитку реакції і координації рухів. Добре підходить для проведення на уроках фізкультури в початкових класах школи.
Учасники діляться на групи по три і більше осіб - «поїзда». Дві людини залишаються без груп - «бовтаються вагони». Потяги починають бігати по колу, перешкоджаючи різкими поворотами «болтающимся вагонах» причепитися до себе. Мета «вагонів» причепитися у хвіст поїзда. Після того, як «болтающемуся вагону» вдається причепитися до потягу, перший гравець (голова «поїзда») сам стає «болтающимся вагоном».
Вік: від шести років
Гра розвиває: координація, реакція
Рухливість гри: рухлива
Кількість гравців: 7 і більше


ГудзикҐудзик - гра з гумором, у якій як таких переможців немає. Учасники діляться на команди по 3 людини. Ведучий оголошує, що зараз буде конкурс, але не говорить за якими критеріями буде оцінюватися переможець, тому потрібно дуже сильно старатися. Включається музика, учасники починають танцювати (співати, читати вірші і так далі).
В кінці конкурсу, ведучий проходить по командам і вважає кількість ґудзиків на одязі. Та команда, у якої більше всіх гудзиків, виграє.
Вік гравців: різноманітний
Гра розвиває: артистизм, розкутість, фантазія
Рухливість гри: малорухлива
Кількість гравців: 6 і більше



 

Комментариев нет:

Отправить комментарий